جزئیات خدمات

image

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان :  

پیچ و رولپلاک نمودن سنگ نما بویژه در ساختمان های مرتفع امری ضروری بنظر میرسد چراکه به دلایل مختلف از جمله عدم اسکوپ و ملات ریزی نامناسب ، انقباض و انبساط ، وزن بالای بعضی از قطعات سنگ نما و دلایل گوناگون دیگر امکان جدا شدن سنگ از نما و سقوط آن وجود دارد که این امر علاوه بر از بین رفتن زیبایی نما و ایجاد تصویری نامطلوب از نمای سنگی ساختمان ممکن است باعث بروز خسارت مالی و حتی جانی نیز گردد با بکار گیری روش کار در ارتفاع و یا بهره گیری از طناب های مخصوص راپل کاری و عدم نیاز به بستن داربست میتوان در کوتاه ترین زمان ممکن و صرف هزینه ای اندک از این مسئله پیشگیری نمود. 

 شرکت ارتفاع کاران افرا با کادری مجرب و آموزش دیده و با تجربه چندین ساله به صورت عملی آمادگی ارائه کلیه خدمات در زمینه استحکام سازی و مقاوم سازی نمای سنگی و پیچ و رولپلاک نمودن سنگ نما ، بدون نیاز به بستن داربست و با استفاده ازطناب مخصوص راپل کاری یا همان کار در ارتفاع در کوتاهترین زمان ممکن و با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب میباشد. پیچ و رولپلاک سنگ نما ، محکم نمودن سنگ نما ، پیچ و مهره نمودن نمای سنگی ، اسکوپ کردن سنگ نما ، مقاوم سازی نمای سنگی ، ترمیم و باز سازی سنگ های جدا شده در نما ، نصب سنگ های ریخته شده از نما ، استحکام سازی سنگ نما ، از جمله فعالیت های این شرکت میباشد** که در قسمت مقالات در خصوص نحوه و چگونگی پیچ و رولپلاک سنگ نما ، شناخت انواع سنگ نما و پیچ و رولپلاک مخصوص هرکدام ، علت جدا شدن سنگ از نما ، نحوه بازسازی سنگ های ریخته شده و بازسازی آن ، خسارت و خطرات احتمالی فروریختن سنگ نما ، پیچ و رولپلاک سنگ نما به روش کار در ارتفاع و استفاده از طناب راپل کاری و همچنین عدم نیاز به بستن داربست جهت پیچ و رولپلاک نمودن سنگ نما ، مسئولیت ناشی از سقوط سنگ نما ، دلایل ریزش سنگ نما ، لزوم مقاوم سازی نمای سنگی ،  نوع و اندازه و سایز پیچ رولپلاک مناسب با نوع سنگ نما و .... توضیحات مختصری خواهیم داد. 


ضرورت انجام پیچ و رولپلاک نمای سنگی ساختمان :

دلایل مختلف همچون گرمی و سردی هوا ، عدم اسکوپ صحیح نما ، مناسب نبودن ملات پشت سنگ ، زلزله ، نشست زمین ، شرجی بودن هوا و ... باعث گردیده که امکان لق شدن ، جدا شدن ، سقوط و ریزش اجزای سنگی ساختمان وجود داشته باشد که علاوه بر از بین رفتن زیبایی نما ، ممکن است خطرات مالی و جانی و متعاقب آن ایجاد مسئولیت های قانونی و اخلاقی را در پی داشته باشد که شاید در بعضی موارد عواقب آن جبران ناپذیر باشد بهترین راه حل برای جلوگیری از آن پیشگیری قبل از وقوع حادثه میباشد . یکی از راه های استحکام سازی نما پیچ و رولپلاک نمای سنگی میباشد که در ادامه توضیحاتی در مورد آن خواهیم داد .


پیچ و رولپلاک نمای ساختمان به روش کار در ارتفاع _ کار با طناب :

با پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و استحکام سازی اجزای آن به روش کار در ارتفاع دیگر نیازی به بستن داربست و صرف هزینه و زمان نمیباشد در این روش که هزینه ایی به مراتب کمتر از بستن داربست دارد میتوان پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را در کوتاه ترین زمان ممکن و با دقت بالا انجام داد در پیچ و رولپلاک نمای سنگی ساختمان و یا استحکام سازی اجزای نما باید موارد گوناگونی از جمله محل استحکام سازی نما بدون آسیب رسندن به خود اجزا ، شناخت نوع سنگ ، در نظر گرفتن ابعاد و ضخامت سنگ ، انتخاب مته و دریل مناسب با آن و... را در نظر داشت که این امر خود مستلزم داشتن تجربه و مهارت های لازم در زمینه ی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان میباشد شرکت ارتفاع کاران افرا با کادری مجرب و آموزش دیده که همگی دارای بیمه نامه های معتبر مربوطه میباشد . با در اختیار داشتن ابزار های بروز و با سابقه چندین ساله آمادگی ارائه کلیه خدمات لازم در زمینه ی پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و استحکام سازی نما میباشد .


توضیحاتی کوتاه در خصوص چگونگی انجام پیچ و رولپلاک نمای سنگی ساختمان :

در پیچ و رولپلاک نمای سنگی ساختمان باید موارد گوناگونی از قبیل نوع و جنس سنگ نما ، شناخت صحیح انواع سنگ و سرامیک ، قطر و مساحت ابعاد سنگ ، بکارگیری دریل و مته های مناسب با آن انتخاب پیچ با طول مناسب ، استفاده از پیچ های گالوانیزه و ضد زنگ ، بند کشی و پر کردن جای پیچ ها با بتونه مقابل و هم رنگ با سنگ نما را باید در نظر داشت که این موارد خود نیاز به داشتن تجربه ، تسلط شخصی مجری و بکارگیری تجهیزات مخصوص به خود میباشد .


پیچ و رولپلاک نمای سنگی ساختمان و دلایل ریزش سنگ نما :

یکی از پر کاربرد ترین مصالح در نمای ساختمان ها استفاده از انواع سنگ ها با اشکال و رنگ ها و جنس های مختلف است . که زیبایی منحصر بفرد و منسجمی را به نمای ساختمان عطا میکند و تقریبا رضایت عمومی را نیز در پی دارد . یکی از دلایل این رضایت مندی این است که نسبت به مصالح دیگر دیرتر کثیف شده و نظافت آن نیز دردسر کمتری دارد .به دلایل مختلف که در زیر به شرح ان خواهیم پرداخت ممکن است قطعات سنگی لق و یا از نما جدا شده که علاوه بر زشت شدن نما ، مشکلات دیگری را در هنگام سقوط ممکن است در پی داشته باشد . از جمله دلایل ریزش سنگ نما میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1_ مقاومت کششی پایین ملات : سنگ توسط ملات به بدنه ساختمان متصل میگردد و ملات فقط مقاومت فشاری را تحمل مینماید و تحمل مقاومت کششی را ندارد با مرور زمان و ایجاد ترک های مویی و پیشروی آن در محل اتصال سنگ و ملات ، سنگ از ملات جدا میگردد . ( پیچ و رولپلاک نمای سنگی میتواند روش مناسبی برای جلوگیری از این پدیده باشد ) به همین دلیل است که به هنگام وزش تند باد های شدید و نیروی کششی حاصل از آن شاهد ریزش سنگ از نما هستیم .

2_ پدیده انقباض و انبساط سنگ نما به دلیل نفوذ آب به پشت ان :به هنگام بارندگی و یا شستشو ، آب از بند میان سنگ ها به پشت سنگ و ملات نفوذ میکند و مقداری از ان در پشت سنگ میماند و در زمستان با سرد شدن هوا بخشی از آن یخ زده و مجددا در طول روز گرم و منبسط میشود فشار ناشی از این پدیده باعث جدا شدن سنگ از ملات میگردد که در اینجا نیز میتوان با پیچ و رولپلاک نمای ساختمان مانع از جدا شدن سنگ از ملات گردیم .

3_ ریختن نخاله در پشت سنگ : از انجایی که درست کردن ملات و پرکردن پشت سنگ با آن کاری سخت میباشد متاسفانه بعضی از کارگران جهت کم کردن زحمت آن ، بخشی از پشت سنگ نما را با خرده آجرها و نخاله های ساختمان پر میکنند . تا هم ملات کمتری استفاده شود و هم سرعت کار افزایش پیدا کند که همین امر خود دلیلی برای عدم چسبندگی مناسب سنگ و ملات میشود و در نهایت با سپری شدن زمانی اندک سنگ از ملات جدا میشود . در صورتی که پشت سنگ به این طریق پر گردیده باشد نیاز است که با پیچ و رولپلاک ، سنگ نما را مستحکم تر نماییم .

4_ عدم ضخامت یکدست ملات در پشت سنگ : به علت عدم شاقول و ریسمان بودن طولی و عرضی دیوار ، ممکن است که در بعضی از نقاط ، ملات پشت سنگ به حدود هشت سانتی متر برسد و در بعضی نقاط نیز کمتر از 2سانتیمتر باشد که همین امر باعث میگردد سنگ در نقاطی که کم ملات است به طور مناسب مستحکم نگردیده و یا در نقاطی که ملات بیشتر مصرف گردیده باشد به علت پاشیدن سیمان خشک برای زودگیری ، آب ملات جذب شده و باعث افت مقاومت ملات گردد . همین عمل در زمانی که سنگ از قبل خیسانده نمیشود و یا پودرسنگ حاصل از برشکاری از پشت آن پاک نمیگردد . نیز اتفاق می افتد .همچنین عدم یکدست بودن ملات باعث میگردد که ملات در بعضی نقاط زودتر خشک شود در حالی که ممکن است در نقطه دیگر هنوز خیس و مرطوب باشد که در نهایت باعث عدم مستحکم شدن سنگ نما به صورت همزمان و یکدست میشود و باز هم افت مقاومت را در پی دارد که در اینجا نیز با پیچ و رولپلاک سنگ نما میتواند مقاومت سنگ را افزایش داد

5_ هوازدگی و الودگی ها : بارش باران های اسیدی در شهر های بزرگ به دلیل آلودگی هوا و ذرات معلق ناشی از سوخت های نفتی و فسیلی همانند دی اکسید سولفور و اکسیدهای نیتروژن و نفوذ آن در ملات پشت سنگ باعث کاهش کیفیت اتصال سنگ نما می گردد و هوازدگی نیز این موضوع را تشدید می نماید که در اینجا نیز با پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان میتوان با این پدیده مقابله نمود .

image
image