جزئیات خدمات

image

شستشوی نمای ساختمان، نماشویی

شستشوی نمای ساختمان / نماشویی  

شست و شوی نمای ساختمان یا همان نما شویی امروزه به امری مهم و چالشی بزرگ برای ساختمان های مرتفع تبدیل شده است. وجود عوامل مختلفی مانند بارش باران های اسیدی در کلانشهرهایی همچون تهران و کرج ، گرد و غبار و چربی های ناشی از آلودگی هوا ، فضولات پرندگان ، تبلیغات و آگهی به صورت سنتی بر روی دیواره های  ساختمان و دلایل گوناگون دیگر علاوه بر ایجاد آلودگی ، چهره نامناسبی به نمای ساختمان ها و شهر داده است که امر شست و شوی نمای ساختمان یا همان نماشویی را لازم و در برخی موارد ضروری میگرداند. 

شرکت ارتفاع کاران افرا با کادری مجرب و با تجربه و با بکارگیری روش کار در ارتفاع و تکنیک های راپل کاری آمادگی ارائه خدماتی همچون شستشوی نمای با مواد نانو ، آبگریز کردن نما ، شست و شوی نما به روش ابر و تی ، شستشوی نما با دستگاه واتر جت و کارواش ، شست و شوی و نظافت پنجره ها ، شستشو و نظافت نمای شیشه ای ، شست و شوی نمای سیمانی و نظافت آن با دستگاه واترجت و کارواش و واتر سند بلاست ، نماشویی و نظافت نمای کنیتکس ، شستشوی و نظافت نمای کامپوزیت ، شستشوی نمای آجری با کارواش و واتر سندپلاست ، اسید شویی نما ، و ... میباشد بکارگیری روش کار در ارتفاع و تکنیک راپل کاری و بهره گیری از طناب های مخصوص راپل کاری میتواند کمک قابل توجهی در زمیه صرفه جویی در زمان و هزینه داشته باشد همچنین با روش راپل کاری به علت تسلط بیشتر میتوان نماشویی را با کیفیتی بهتر انجام داد.

در قسمت مقالات در خصوص شستشو و نماشویی ساختمان و تاثیر آن از نظر اقتصادی و افزایش بهداشت جمعی ، شست و شو و نظافت ساختمان از منظر آموزهای اسلامی ، تاثیر نماشویی و نظافت نمای ساختمان در ارتقاء

روحیه و شادابی ساکنین ، روش های مختلف نماشویی ، زمان و شرایط مناسب جهت شستشوی نما ، هزینه نماشویی و نحوه محاسبه آن ، چگونگی شست و شوی نما با کارواش یا دستگاه واترجت توضیحاتی  مختصر ارائه خواهد شد .   

        

روش های مختلف شستشوی نمای ساختمان ، نماشویی :  

 برای شستشوی نمای ساختمان و نماشویی روش های مختلفی با توجه به نوع آلودگی و سطح نما وجود دارد به صورتی که در عین حال آلودگی را از سطح نما برطرف نموده بدون اینکه آسیبی به سطح نما برساند برای مثال میتوان گفت به طور مشخص روش شستشوی نمای آجری با روش شستشوی نمای شیشه ای یا نمای سنگی متفاوت می باشد . برای روشن شدن بهتر مطلب در قسمت مقالات به طور کلی برای انواع روش های شستشوی نما ( نماشویی ) مانند شستشوی نمای شیشه ای به روش ابر و تی شستشوی نمای ساختمان به روش اسید شویی نماشویی با استفاده از دستگاه واتر جت شستشوی نمای آجری با استفاده از روش واتر سند بلاست و.... توضیحات مختصری خواهیم داد.


شستشوی نمای ساختمان نماشویی با استفاده از روش ابر و تی :

در شستشوی نما هایی مانند فریم لس ، شیشه ای ، کرتین وال ، کامپوزیت ، اچ پی ال و ....که دارای سطوحی صاف ، صیقلی  و درخشان با حساسیت بالا میباشند نیاز است که در شست و شوی این نوع نما با دقت و ظرافت بیشتری به صورت جزء به جزء ، دستی با به کارگیری مواد شوینده و محلول های مختلف متناسب با سطح نما و نوع آلودگی آن و با استفاده از تی های مخصوص ، دستمالهای نانو و پنبه ای و سایر تجهیزات لازم انجام گیرد .


شستشوی نما ، نماشویی به صورت اسیدشویی :

برای بعضی از نماها بدلیل نوع فعالیت یا وجود در موقعیت خاص مانند وجود نمای یک ساختمان در مجاورت مراکز تولیدی با آلوگی بالا ، وجود کانال های تهویه هوا یا الودگی نما بدلیل اتش سوزی و کدر شدن ان نیاز است به روش اسید شویی و با استفاده از محلول اب و سرکه صنعتی ، الکل ،مواد اسیدی و قلیایی و شوینده های ویژه با بکارگیری ابزار الات مخصوص به خود اقدام به شستشوی نما گردد . در روش شستشوی نما به روش اسید شویی ، الودگی و مواد شیمیایی در سطح نما بهتر پاک میگردد.


شستشوی نما ، نماشویی با استفاده از روش واتر سندبلاست :

از شستشوی نما به روش واتر سندبلاست در نماهایی که به دلیل جرم گرفتگی سخت آلوده گردید استفاده میگردد. همچنین در مواردی مانند زنگ زدگی ، رنگ زدایی ،ماسه زدایی ، جرم گرفتگی سخت که شست و شوی نما با دستگاه واترجت به دلیل عدم توانایی امکان پذیر نمیباشد.شستشوی نما به روش واترسندبلاست انجام میشود .به طور کلی شستشوی نما به طریق واترسندبلاست روشی است که در ان اب با استفاده از دستگاه واترجت با فشار تنظیمی و ترکیبی از دانه های سیلیس که قبلا اندازه دانه های ان متناسب با نوع نما و الودگی ان انتخاب گردیده است از نازل به سطح مورد نظر پاشیده و باعث جداسازی جرم و الودگی از سطح نما میگردد .


 شستشوی نما با دستگاه واتر جت و کاربرد ان :

در برخی نماها مانند نمای شیشه ای ، نمای کامپوزیت شاید بتوان به راحتی با ابر و تی به شست و شو و نظافت نما پرداخت .اما گاهی به دلیل الودگی بیشتر ، چسبیدن چربی، دوده ، گردوغبار و وجود رسوب بر روی سطح نما باید از دستگاه واترجت صنعتی با قابلیت تنظیم فشار استفاده نمود .دستگاه واترجت این قابلیت را دارد که با ترکیب هوا با قطرات اب ، با شدت و فشارتنظیمی و دلخواه سطح نما را بهتر شست و شوی نماید. شستشوی نما با دستگاه واترجت میتواند تا حدود زیادی رسوبات قدیمی را که با دست قابلیت نظافت را ندارد به راحتی برطرف کندو از طرفی دستگاه واترجت میتواند نمارا با سرعت بیشتری شستشوی و نظافت نماید.


نماشویی نما ، شستشوی نما با مواد نانو :

نانو به عنوان یکی از فناوری ها و تکنولوژی های جدید که در حال پیشرفت و مورد نیاز صنایع مختلف میباشد در شستشوی نما نیز بکار میرود . نماشویی یا شستشوی نما با نانو که در حال گسترش میباشد معمولا برای شستشوی نما های شیشه ای و نماهای سنگی و کامپوزیت مورد استفاده قرار میگیرد از مزایای نماشویی با مواد نانو میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

شستشوی نما با نانو باعث جلوگیری از آسیب دیدن سطح نما در برابر آلودگی ها و چربی ها میگردد . نماشویی با مواد نانو ماندگاری تمیزی و نظافت سطح نما افزایش میدهد . شستشوی نما با مواد نانو باعث افزایش کیفیت نظافت نسبت به استفاده از مواد معمولی میگردد. نماشویی با مواد نانو باعث مقاومت سطح نما در برابر اشعه های خورشید میگردد


image
image